Monday, April 21, 2014

~ Ginger si Spoiled Brat ~

As-Salam,

My baby boy, Ginger was born on 22 Disember 2013. Ginger bulat macam cotton ball masa 1st amik dia kat rumah mak dia. A few day after saya amik dia dari mak dia, mak Ginger mati kene langgar depan rumah. So sad sebab mak Ginger sangat cantik dan gebu. And now status Ginger pon sama macam saya, anak yatim kematian IBU.

Ginger kuat main. Tak suka duduk sorang-sorang, tak suka kesunyian, kuat makan chikedees. Nak tido pon mengada-ngada, nak dibelai-belai macam baby. Kalau dah bosan sangat duduk sorang-sorang dalam bilik, Ginger akan bising "MEOW" sampai la ada orang yang datang dan main dengan dia.

Ginger tengah main :p

1 day balik dari office, bukak je pintu dah dengar Ginger bising kat atas. Bila saya panggil "GINGER!" terus je dia "MEOW!"...

Saya ajak dia main, dia tak nak, cek makanan dia (full lagi), cek air dia (kot-kot masuk habuk)... Bagi makan chikedees terus senyap....

Tapi, senyap sekejap je, saya keluar je dari bilik, dia bising lagi... Terus saya amik dia, letak atas tilam dia. Letak bantal bucuk dia kat badan dia....... Garu-garu kepala dia......

garu-garu kepala Ginger





Lepas tu saya gosok-gosok badan Ginger...................





Lepas tu mata Ginger dah stim... kuyu je





Tak lama lepas tu, dia tertido..................

Comei sangat dia tido...



Tengok dia dah tido, saya cepat-cepat bangun nak keluar dari bilik dia... Terlanggar pulak bola loceng budak nih.... Berbunyi....





Hokeyy... Ginger terjaga.... Sila la main ngan dia yek.................................... (nangiss)



















No comments: