Monday, July 15, 2013

~Stuck in NO.WHERE.LAND forever~

Allhamdulillah…Saya Bersyukur Kehadrat Ilahi atas nikmatNya yang tidak pernah berbelah bagi, belum habis lagi girang hati saya dengan panggilan interview untuk jawatan EO27 (walaupun harapan tipis). Hari ini 15 Julai 2013. Satu lagi berita gembira saya dapat, tawaran menyambung pengajian untuk IM246 - SARJANA MUDA SAINS MAKLUMAT (KEPUJIAN) PENGURUSAN REKOD FAKULTI PENGURUSAN MAKLUMAT (yes,fakulti lama saya masa diploma dulu) . Saya tidak pernah mengjangkakan setelah pelbagai pengalaman berkerja di sektor swasta dan kerajaan akhirnya saya membuat keputusan untuk memohon Degree. Dan alhamdulillah hari ini terjawap persoalan.


Insya Allah saya akan memulakan kuliah pada 9 September 2013 di Uitm Puncak Perdana. Buat keluarga, sahabat dan sesiapa yang mengenali diri ini dan mendoakan saya (ada ke keluarga yg mendoakan?), terima kasih yang tidak terhingga..Sesungguhnya doa kalian menjadikan saya lebih kuat.

Pada mula nya memang ianya 1 berita gembira. Tapi tak lama kemudian, ianya menjadi suatu yang amat sedih. Bila kewangan menjadi kekangan untuk meneruskan harapan n impian saya. Memandangkan family refused to support my studies, so, harapan saya pada PTPTN atau cuti separuh gaji (memandangkan course yang ditawarkan FULLTIME ye, bukan FULLHOUSE) atau buat part time or cari je sugar daddy..................... ......hehehehehehhe................


Saya bukan materialistik, tetapi dunia sekarang ni segalanya perlukan duit.


PaMa - nayyyy
PTPTN - ? (loan diploma still running, loan degree kt UUM still running, still bole pinjam lagi ke?)
Separuh Gaji - ?
Part Time - ? (berapa sangat ek dapat?)
Pinjaman Boleh Ubah JPA - ??


Expenses:


Rumah - RM700
Car - RM500
Uitm Fees - RM7++
Utility bills - ??? (api, air, astro, minyak, makan-minum, buku, topup, dll) ???



*sila beri pandangan anda di ruangan komen or wassap je kat hp saya :p
*ada yang nak sponsor saya belajar? hehehehehehehhehe






4 comments:

Azwan Nawawi said...

tahniah dpt sambung lin

Sharine De Costa said...

tq wan :)

Anonymous said...

tahniah..... dan bersabar... mohon petunjuk darinya.....

Anonymous said...

tahniah dan bersabar... mohon petunjuk darinya...