Wednesday, July 6, 2011

~AJAR! bukan KURANG AJAR~

AJAR! Bukan buat KURANG AJAR!


Most people who insult other people are insecure. 
They think that it will make them feel better if they put someone else down, or they insult the other person to take attention off of themselves. 
Sometimes people who are angry insult other people because they are not mature enough to think of a different way to handle their anger except to try to start a fight or to try to make the other person feel bad.


p/s: May Allah shows a guidance, Selagi kita masih bernafas, Pintu taubat masih lagi terbuka luas.









Bila baca, tiba-tiba teringat satu kejadian yang berlaku di tangga office aku, apabila orang-orang ni memaki hamun dan mencaci antara satu sama lain, padahal orang yang di maki dan di hamun itu adalah orang yang teraniaya. Apa pun semoga Allah sahaja yang dapat membalas segala tipu helah dan tipu daya kamoo~ yer... Tak kuaseee den nak melayan.
Kadang kala orang ini memalukan kita kerana dia merasakan kedudukan dia goyah, jadi dia menggunakan senjata ini untuk melemahkan pihak lawannya. Tak kira la dahulunya mereka ini berkawan 'baik'. Orang-orang seperti ini sanggup menikam rakan baik nya sendiri dari belakang... Ada pula bila kedudukan seseorang itu goyah sanggup menggadaikan 'relationship' yang terbina semata-mata ingin diterima oleh orang sekeliling. 
 
Apa pun aku percaya pada Allah, tuhan yang satu. Yang menjadikan langit dan bumi. Dan aku percaya tuhan itu maha adil dan akan memberikan balasan setimpal. Amin~














DOA MOHON KEKUATAN APABILA TERANIAYA 

albarakah

Lalu diadakan di antara mereka dinding yang mempunyai pintu. Disebelah dalamnya ada rahmat dan di sebelah luarnya dari situ ada siksa.








(Penulis : Ust. Syamsuddin Noor , Buku : Dasyatnya doa orang yang teraniaya)
Petikan buku :

Berhati-hatilah terhadap doa orang yang teraniaya. Di antara dirinya dengan Tuhan tidak ada hijab. Sumpah, cacian dan kata-katanya adalah doa yang didengar Allah. Allah berfirman dalam hadits qudsi: Demi kemuliaan-ku, Aku akan tolong orang yang teraniaya itu dalam waktu dekat'.

Peringatan buat Anda. Jangan sekali-kali menganiaya orang lain, baik dengan kata-kata maupun tindakan, baik dalam bentuk perampasan kehormatan maupun perampasan kepemilikan, sekecil apapun. Berikan hak orang sebagaimana mestinya. Karena orang yang Anda aniaya itu akan dibela Allah...














No comments: