Wednesday, May 18, 2011

VAKSIN

Hari Khamis lepas (12.5.2011) Baby Gucci telah mendapatkan vaksin pertama di klinik di Bangi. Doktor pesan, dalam 2-3 harini kucing akan monyok mcm xde mood...Aku pon belai-belai la si Baby Gucci nie..Siannnn dia..Sebab Baby Gucci ni buas, kesian bila nk kene tengok dia monyok.

Aku bawak dia jalan-jalan naik kereta sebab dia suka naik kereta. Al-maklumlaaa..ada aircond..Sejuk tu la yang dia suka..





yang ni paling comeii...gerammm



Tapi setiap hari aku tunggu hari monyok dia...Tak de pown. Hari-hari dia buas macam biasa je aku tengok. Gila, makin buas aku tengok si baby nie..huuu~ 

Tengah tido je dia leh panjat atas kepala, lompat2 atas badan kita..sunggohhh memerlukan kesabaran yang kuat.. Vaksin tu x lali ngan badan dia ke?

Pernah dengar VAKSIN? Ok! begini.. vaksin adalah sejenis virus yang dilemahkan untuk membantu memberikan antibodi kucing supaya mendapat memberi perlindungan daripada penyakit. Tapi tidak semestinya setelah mendapat suntikan vaksin kucing tersebut bebas daripada penyakit. Namun, penyakit yang menyerang biasanya tidak akan menyebabkan kematian.



No comments: