Thursday, May 26, 2011

~My Hair Care~

Seperti yang dijanjikan sebelum ini, i would like to share about my 'hair regime' hihihihi.. Bole ke pakai word ni 'regime'? Arghh...lantak la...

Mungkin hanya kenalan rapat sahaja yang menyedari kekerapan aku untuk merosakkan rambut sendiri.. color, rebonding, color, curl, curl, curl, color, color.... Macam-macam color dh cuba.





Dulu setiap kali ada undangan majlis, party, private party setiap minggu, aku mesti pegi wat rambut. Sama ada wat curl, touch up color, letak kaler baru dll..

Yang paling ketara masa aku menerima undangan untuk menghadiri PRIVATE PARTY Datin Seri Tiara, yang diadakan di Sunway. Kebetulan party tu hari ahad malam, pagi-pagi lagi aku dah kuar rumah nak g color rambut, nak kaler baru la konon. Pastu nak wat permanent curl. Siap je, trus balik rumah, siap2 dan kuar terus ke Sunway. Walaupun majlis habis lewat, hari Isnin aku tetap ke office. Memang aku menempah maut bila pegi office ngan rambut blonde mcm tu. Tak sempat nak hitamkan balik. Hehehe... Seperti biasa kedengaran umpat-umpantan dari 1 group nie...Biasala kan..Manusia. Mulut tempayan boleh ditutup, mulut manusia?? Boleh tutup gak, tapi dengan penampar..heheheh... Aku wat bodo je la. Pastu keesokkan harinya, aku hitamkan semula rambut aku dengan color yang lebih gelap.

Ni salah satu kaler yg gila, kene mengumpat ngan budak office. Curl dia xnmpk sangat. Dan kerana perlu dihitamkan balik la rambut rosak gila.



Tetapi nasib baik memang pakai produk ni. Kalau ke salon berhampiran tu sebut je nama dia, mesti diorang tau produk ni. Ini la hair regime yang aku gunakan sekarang ni.



Dalam banyak-banyak produk ni aku paling suka yang kaler pink tu..Untuk hair spa. Tapi disebabkan rambut aku rosak teruk sejak g party Tiara tu, hari-hari aku pulun pakai hair spa tu..BAGUSS!!!..bak kata orang indonesia, 'hasilnya lumayan dehhh'...hihihihi..Dalam gambar ni terdiri daripada shampoo, conditioner and hair spa. Value for your money. Once every 2 weeks g la salon wat hair treatment ke, scalp treatment ke...baru la rambut sihat..cececececehhh.. Lepas shampoo, pakai conditioner , keringkan rambut...kemudian, ada lagi produk yang HARUS dipakai..





Haaa...ni la produk yang harus dipakai selepas rambut dikeringkan. Oleo -Curl tu aku pakai masa aku selalu curlkan rambut dan pernah buat permenant curl. Wangi sangat-sangat krim ni. Yang tengah tu plak Oleo-Relax sesuai untuk rambut yang panjang supaya mudah diurus dan kemas sebab ni serum anti-frizz. Yang biru tu pulak lain pulak...Pakai masa malam sebelum nak tido. Spray hujung2 rambut je. Mudah kan?...bau dia pon wangi...selesa nak masuk tido...hurmmm....

I think thats all for now...REGIME...hihihihih..ganas word tu...=p  VALUE FOR YOUR MONEY.







No comments: