Wednesday, February 9, 2011

Teringin leww~awww!!

9 February 2011, 2.10pm

After lunch, panas sgt. Balik bagi kitten susu jap. Ni la rutin harian sejak seminggu lalu. Setiap time lunch hour je, berlari balik bg kucin susu. Pastu tido zzZzz jap, mkn n cpt2 masuk office balik. Nak kata KJG-Putrajaya tu dekat, xde la dekat sgt. Tapi seronok tgk anak2 kucing tu. Jaga diorg dari kecik lg. Kesian, mak dia tggl diorg kat dalam post box rumah. So, agak senang la kalo nak wat ic utk diorg nnti. kekekekek...sbb leh letak alamat rmh.

Erm, sejak beberapa minggu nie, sangat2 teringin nak wat cup cake sendiri. Sepanjang hidup ni, xpernah sekali pn mama ajar cmne nk wat kek. :'(

Apa yang aku tau selama ni semuanya aku belajar sendiri.. Tp bab mengemas n kebersihan tu mmg mama ajar n didik dari kecik lg. Sbb masa kecik aku selalu sakit2 terutamanya allergic yang teruk bila salah makan or tempat berhabuk or main kotor (pasir n what so eva)

Pantang mama kalo lepas makan or minum xbuang sisa makanan dalam tong sampah n xcuci pinggan mkn sendiri. Benda ni dari aku tadika lg mama didik aku. So, no wonder la bila aku dpt housemate yang pemalas n pengotor aku seperti nak lari rumah je rasa, walaupon rmh tu rumah aku, dan org tu menumpang je. Dh terbiasa, lepas masak dan makan je, kemas dapur, buang sisa makanan dalam tong sampah, cuci pinggan, mop lantai, lap2 minyak yg sticky micky tu, yg penting dapur sentiasa bersih n wangi.

Sekarang baru aku tau nape mama selalu membebel pasal benda2 ni semua. Dan aku sendiri rimas ddk dgn org yg pemalas dan pengotor mcm tu..Aku xpasti sama ada aku OVER atau apa, tp itu lah aku. Didikan masa kecik..

Berbalik citer teringin nie, aku betul2 teringin wat cup cake sendiri.. serious..uWaaaa..dunno where 2 start with??!!...Mama ckp kalo nak belajar, balik la AS, dia tlg ajar kan..ala mama, malas ah nak balik AS, jauh la, cuti pn bukan dapat lama2 pown..wat penat je

Kalo nak wat cup cake, kene ada oven, peralatan wat kek kan?...resepi dh cari..Dan untuk pengetahuan semua, ada 1 benda yg aku teringin nak wat untuk kali pertama,  Red Velvet Cupcakes ..Alaaa...ada saper2 leh ajar tak?...

Bday nak dekat nie, kalo ada yg sudi bg hadiah oven (walaupon yg kecik) jadi la..nak wat cup cakeeeeeeeee nieeee.....


                                       Red Velvet Cupcakes comeii kan??!!

xpe..xpe..nnti kalo cukup peralatan, dh pandai buat, nnti bg semua rasa..hihihihihi.. comeii gila cup cake nie..soB..Sob..sOb....













2 comments:

leng said...

takpe eh..nanti aku belikan tiket yang boleh menang mini oven..

Sharine De Costa said...

alamakk..lambat ah tu kan leng?